Biciquè?


Tot anant a la biblioteca a estudiar, ahir pel matí, se'm va creuar en el meu cami una paradeta plena de gent que aturava als que anaven amb bici. Em va dir una noia:

- Té, això és per a tú, t'ho donem perquè vas en bici!!! "Que way"(semblava voler dir).-

Em va donar una bossa negra amb el simbol de biciat i au cap a casa, weno no, cap a la biblio. Un cop alla, abans de posar-me a estudiar em vaig molestar a llegir el que hi havia dins, uns paperets i algun que altre boligraf.

El que deia era simple: registra la teva bici per si te la roben, no vagis a mes de 10km/h per la vorera, no vagis per les voreres de menys de 3m, no, no, no, no, ...!!!! NO RESPIRIS!


Em vaig indignar perque, no se suposa que el govern hauria de promoure anar amb bici? i no posar tants impediments ni tonteries com les que posen que se't treuen les ganes d'anar amb bicicleta?

Volen que la registris per així posar-te les multes més facilment. Com no hem d'anar per voreres inferiors a 3metres d'amplada si l'unic carrer així és la diagonal? A 10km/h? si mira, si agafo la bicicleta es per anar més ràpid collons i no per anar més lent del que vaig quan vaig a peu, sius plau!!!!


En definitiva, que anem per bon camí si el que volem és netejar la ciutat de fum (desfer-nos dels cotxes). Perquè quina és la millor manera per promocionar l'us de les bicis? Aquesta evidentment, tot fent passar les poques ganes que ja hi té la gent. Els 3 metres seran la distancia màxima a la que hi veurem, per culpa del fum, si seguim amb aquestes ganes.
vagi bé.

6 comentarios:

Itf dijo...

Boníssim el tros de no, no, no, no... no respiris!! Jaja! O sigui, que al principi t'ho venien com que eres un guay però després tot eren problemes, no? Típic de l'Ajuntament, primer et fan veure que ho fan per tu i després et foten un cop ben fort.

Tu no et registris, que em sembla que amb la bici superes el límit de velocitat però no el de les bicicletes, el dels cotxes per autopista (120 km/h).

Bachi dijo...

Com a usuari de bici habitual tot és una puta vergonya!! Primer que fotin més carrils bicis i després que legislin i multin el que vulguin. Per on volen que anem? perquè si vas per la carretera tens la mort assegurada.

Anónimo dijo...

Jo utilitzo la bici quan no se m'espatlla la roda, ves per on jaja, i basicament en examens perque haig d'anar d'aqui alla pujant i baixant de casa a la biblio i es mes rapid. jo si que em jugo la vida i baixo per la carretera perque vaig mes rapid, que es el que m'interesa, pero be si es un carrer poc transitat vaig per la vorera.
anire per la autopista dintre de poc jajaja

Anónimo dijo...

Estic totalment d'acord amb el que dius. És indignant el govern com sempre demostra contradir-se... barcelona està fatal per anar amb bici, te la foten, no la pots lligar enlloc, no hi ha carrils bici suficients, és perillós, ....
Això sí, hem de ser tots "progres" i pillar-la per no contaminar... q els donguin pel sac.

A terrassa en canvi l'estàn promovent, han posat un servei com el bicing però és gratuït i t'indiquen tots els carrils bicis i adapten "sillins" per dur nens petits tb, etc...

Anónimo dijo...

A castellbisbal fa anys que hi és. El problema és que per aconsaguir una bici me n'he d'anar a l'altre punta del poble, exactament la mena de trajecte per al qual necessito una bici, així que que no em puc considerar cap usuari habitual del servei.

Jo sóc partidari d'importar la filosofia europea del ciclista de ciutat: hi ha llocs on les bicis no ténen propietaris, i per tant no es lliguen, ni tan sols es roben, quan algú necessita una bici agafa la primera que troba i l'abandona al seu destí, així queden molt més repartides i no s'acumulen en punts de lloguer que solen estar massa lluny de casa.

Robert hem de fundar una plataforma amb el lema "diagonal carrer peatonal" jaja i penjem una pancarta a l'etseib, que encara queda una ala lliure.

Anónimo dijo...

Jajaja si de fet avui mamare m'ha dit ke les parades de bicing de bcn estan buides es a dir ke la gent agafa la bici. aixo d'europa seria genial pero aqui la gent es molt dolenta i se les vendria o algo. aqui la gent es BASURA, no es pot definir d'altra manera. a la nostra uni l'aparcabicis era petit, d'uns 4 o 5 metres i el van duplicar i esta a petar o sigui som conscients del que hi ha, ara, economiques, quimica, BASURA. es insultant el numero infinit ke ia de cotxes que venen o marxen a/de barcelona, si el tren fos bo... tot comenca per fer be les coses i el govern no ho fa pas.
atentament
BASURA